Negen minuten. Juist dat heb je goed gelezen. Maar negen minuten kan een mens zich concentreren. Dus ook tijdens jouw presentatie waar je misschien wel weken mee bezig bent geweest. In die negen minuten wil je de klant toch wel van zijn stoel blazen? Wij hebben speciaal voor jou een aantal presentatietips op een rijtje gezet waarmee je zeker de aandacht van de klant trekt.
Interactie is goed
Je begint met het vertellen van een persoonlijke ervaring. Het maakt niet uit waar die over gaat, als het maar met onderwerp te maken heeft. Dus praat je graag over je kat? Gewoon doen. Dat maakt het persoonlijk.
Mensen houden van beeld, goed beeld. Een filmpje of foto kan dus heel goed werken ter introductie van je presentatie. Het moet natuurlijk wel de interesse opwekken. Dus maak het spannend; koppel er een vraag aan. Interactie is goed.
Ben je up-to-date?
Ook belangrijk: speel in op de actualiteit. Daarmee laat je zien dat je presentatie up-to-date is. Het moet natuurlijk wel aansluiten op het onderwerp.
Een goede afsluiting kan een situatieschets zijn. Leg een probleemstelling voor aan de klant. Vervolgens leg je uit wat jouw rol kan zijn in die situatie. Koppel het aan je presentatie en zo wordt ook meteen het doel van de presentatie duidelijk.
Blaas de klant omver
Als je die klant nu écht omver wil blazen, moet je ons een Prezi laten maken. Dan is één en één twee: de klant heeft negen hele toffe minuten en jij sleept hoogstwaarschijnlijk een nieuwe opdracht binnen.
Waarom je voor ons moet kiezen?
- Wij zijn Prezi Experts!
- Wij houden rekening met het concentratievermogen van de klant.
- Wij maken van een bestaande PowerPoint presentatie een Prezi waarmee je de klant op een visuele manier overtuigt van jouw kwaliteiten.
- Onze designers maken creatieve designs waarbij zij rekening houden met de huisstijl van het bedrijf.