Een limiet aan kleuren: gebruik niet meer dan 2 of 3 kleuren
Je presentatie is meer dan een verhaal wat je wilt vertellen. Het draagt bij aan de vindbaarheid van je bedrijf, het geeft de mogelijkheid tot interactie met je klant(en) en helpt je omzet te verhogen. Of je een marketing manager bent of de eigenaar van een multinational, je presentatie heeft altijd een doel.
Wellicht is je presentatie wel aan een opfrisbeurt toe. Je kunt zelf aan de slag gaan of iemand inhuren met de kennis. Of je nu zelf aan de knoppen gaat zitten of iemand anders laat helpen, hier zijn wat tips. Denk aan de aandachtspunten design, gebruiksvriendelijkheid en content. Want een presentatie moet er niet alleen mooi uitzien, maar goed in elkaar zitten en aantrekkelijk zijn.
Content
Je presentatie start altijd bij het verhaal wat je graag wilt vertellen aan je publiek. Denk goed na welke volgorde je presentatie moet krijgen. Wij werken zelf altijd met een stramien waarin we al onze slides uitwerken. We gebruiken woorden, tekeningen, stickers, plaatjes uit magazines om ons stramien te vullen. Zo hebben we overzicht en weten we wat er gebouwd moet worden.
Design
Om je presentatie mooi vorm te geven werken wij vaak volgens het huisstijlhandboek wat we zelf hebben ontwikkeld voor Prezitation. Mocht je dat niet hebben dan is het goed om de volgende werkwijze aan te houden:
Onderzoek: wie is het publiek en wat zijn de verwachtingen
Gebruik een format: gebruik een indeling die zich herhaald, zo creëer je herkenning.
Simpel; Less is more! Dit geldt zeker voor presentaties.
Volg de trends; maak in je presentatie gebruik van de laatste trend. In 2017 zien we bijvoorbeeld veel vectoren elementen.
Gebruik geen bullit points! Soms ontkom je er niet aan maar beperk het gebruik ervan. Onze hersenen kunnen bullit points niet verwerken.
Hulp nodig bij je design?
Heb je hulp nodig bij het designen van je presentatie? Neem dan contact op met design@prezitation.nl of bel naar 076-513 98 74.
Onze designers staan voor je klaar!